نوشته شده توسط : رعنا

دندان های افراد در سنین مختلف و به دلایل مختلفی مانند ژنتیک و ضربه ممکن است بیفتد. جای خالی دندان در دهان، زیبایی لبخند را از بین برده و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد. یکی از روش های مهم برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. این قطعه از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آن در لثه قرار می گیرد که نقش ریشه دندان را ایفا می کند و بخش دیگر آن بالای خط لثه قرار می گیرد و نقش تاج دندان را بر عهده دارد.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

در این قسمت تصمیم داریم تا مهم ترین مزیت های ایمپلنت دندان را به شما معرفی کنیم:

افزایش زیبایی

ایمپلنت دندان برای کسانی که در دهان خود جای خالی دندانی را دارند بهترین روش درمانی است. اصلاح طرح لبخند با این روش بسیار رایج است و با ظاهری طبیعی که دارد هیچکس متوجه مصنوعی بودن دندان فرد نمی شود.

سرعت بالا در کاشت

از مزیت‌ های بزرگ ایمپلنت دندان، سرعت بالای اجرای این فرآیند است. اگر شرایط سلامتی شما و استخوان‌ های فک اجازه دهند، ایمپلنت دندان یکی از سریع ‌ترین روش ‌ها برای جایگزینی دندان ‌های از دست رفته است.

طول عمر بالا

شاید بتوان مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان را طول عمر بسیار بالای آن دانست. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کرده باشد، ایمپلنت دندان می تواند درمانی مادام العمر برای جای خالی دندان از دست رفته بیمار باشد.

حفظ سلامت دهان و دندان

ایمپلنت‌ ها جایگزینی برای دندان‌ های از دست رفته به صورت ثابت و محکم می ‌باشند، که این موجب حفظ سلامت دهان و دندان می ‌شود.

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در کنار تمام مزایایی که دارد عوارضی نیز دارد که مهم ترین آن عفونت ایمپلنت دندان بعد از کاشت است. عفونت بر اثر تجمع پلاک های عفونی به وجود می آید که در صورت عدم درمان می تواند باعث ایجاد التهاب، از دست رفتن استخوان و شکست کاشت دندان شود.

برای جلوگیری از عوارض ایمپلنت دندان، اهمیت دارد که به پزشک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کرده و نکات بهداشتی دهان و دندان را رعایت کنید. از جمله عوارض و خطرات ایمپلنت دندان می‌ توان به عفونت در محل کاشت، آسیب به سایر دندان ‌ها، آسیب عصبی و مشکلات سینوسی اشاره کرد. مراجعه به پزشک متخصص ایمپلنت دندان در عین داشتن هزینه ایمپلنت دندان بالا، برای مشاوره دقیق و به عنوان قدم اول در پیشگیری از عوارض ایمپلنت دندان بسیار حیاتی است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: